سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا ازدواج آسان است؟

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های جوانان مساله ازدواج شده است. و جوان در ابتدای جوانی خویش با خود می گوید که چگونه باید زندگی جدید خود را شروع کنم؟

جوانان با دیدن زندگی های فراتر و برتر از خودشان حقایق و واقعیت ها را فراموش کرده و فکر می کنند که بزرگتر ها در روز اول زندگی تمامی امکانات و وسایل زندگی و همچنین منزل شخصی و ماشین و... داشتند ولی غافل از اینکه آنها درواقع هیچ چیزی نداشتند و زندگی را از صفر شروع کردند و الان به موفقیت رسیدند. بنابراین در سن ازدواج و اوج نیاز های جوانی فکر به دست آوردن این چیزها آنان را بسیار خسته می کند و در آخر سردرگم و ناامید از زندگی می شوند. باید به این گونه افراد که تعدادشان کم هم نیست عرض کرد شما قبل از ازدواج به سادگی به این مرحله نمی رسید و اگر خواستار رسیدن به این امکانات باشید سن تان بالا میرود و شما بعد از سن 30 سالگی شاید به این امکانات برسید و این درحالی است که تا این سن میل به ازدواج و زندگی مشترک کم می شود و پس از سرکوب چندین ساله غرایض بازده ازدواج بالا نخواهد بود. به این عزیزان باید گفت زمانی که برای رسیدن به امکانات و زندگی لوکس را می خواهید بگذرانید را در کنار همسر محترمتان باشید که هم سرد و گرم زندگی را در این ایام بچشید و هم رابطه شما محکم تر شود و مورد آخر که مهمترین است وعده خداوند به جوانانی است که ازدواج میکنند: خداوند در سوره مبارکه نور می فرماید: وَ اَنْکِحُوا آلْاَیامی مِنْکُمْ وَ الصّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ اِمائِکُمْ اِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللهُ واسِعٌ عَلیمٌ (آیه 32) مردان و زنان مجرد را به ازدواج هم درآورید؛ اگر فقیر باشند خداوند آنها را از فضلش بی نیاز میگرداند که خداوند توسعه دهنده و داناست.بنابر این ازدواج باعث افزایش روزی می شود و راهی که قرار است طی شود آسان تر طی خواهد شد.

بنابر این جوانان عزیز نباید خود را درگیر چیزهایی کنند که باعث عقب افتادن ازدواج گردد.

نقل است در زمان رسول گرامی اسلام به حدی ازدواج آسان بود که در یکی از روزها کسی نزد رسول الله آمد و گفت که من باید ازدواج کنم(ظاهرا زن و یا دختری بوده است) گفته می شود این قضیه در موقع نماز ظهر بوده است. پیامبر گرامی ما در بین نماز در جمع اعلام می کند که آیا کسی هست که همسر این فرد شود؟ دو نغر اعلام آمادگی می کنند و آن خانم با هردو صحبت میکند و به پیامبر اعلام می دارد که هردو خوب اند و بالا خره یکی را انتخاب می کند. بعد پیامبر عرضه می دارد که آیا پولی داری که مهریه قرار دهیم و آن جوان اعلام می دارد خیر یا رسول الله و پیامبر می فرمایند که آیا قرآن بلدی و عرضه می دارد آری و مهریه آن بانو یاد دادن چند سوره می شود و صیغه عقد آنها جاری می شود.

بنابراین نباید ازدواج را غولی ساخت و از آن فرار کرد بلکه به سادگی هرچه تمام تر می توان ازدواج های موفقی وجود داشته باشد. فقط کافی است که افراد یقین کنند که ایگونه است و به حرف خدا و رسول گرامی اش اعتماد کنند. وعلاوه بر آن تلاش خود را به بهترین نحو انجام دهند و اینجاست که نتیجه کار خود را خواهند گرفت.



نظر خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

با تشکر



[ یادداشت ثابت - پنج شنبه 93/12/15 ] [ 4:12 عصر ] [ محمد باقر نامور ] [ نظر ]